Ini yang dilihat Rasulullah saat diajak Allah melihat neraka

17 Juni 2016 15:59 © 2016 merdeka.com

Allah SWT memperlihatkan kepada Nabi Muhammad siapa saja yang kelak akan menjadi penghuni neraka. Allah memperlihatkan hal itu saat Rasulullah dalam perjalanan Isra Miraj.

Dikutip dari buku The Great Story of Muhammad, di neraka, Rasulullah melihat malaikat Malik yang merupakan penjaga neraka. Malaikat Malik tak pernah tersenyum, di wajahnya tidak terpancar kegembiraan dan keceriaan.

Di neraka pula, Beliau melihat pemakan harta anak-anak yatim secara zalim. Mereka mempunyai bibir seperti bibir unta. Mulut-mulut mereka dilempari dengan potongan api dari neraka sebesar genggaman tangan, kemudian keluar dari dubur-dubur mereka.

Beliau juga melihat para pemakan riba yang memiliki perut buncit. Mereka tak mampu beranjak dari tempat mereka. Mereka dilintasi oleh keluarga Firaun ketika akan disodorkan ke nereka kemudian mereka diinjak-injak.

Selain itu, Rasulullah melihat para pezina, di tangan mereka terdapat daging yang gemuk dan segar, dan di sampingnya terdapat daging yang bernanah dan membusuk. Mereka memakan yang bernanah dan membusuk dan tak memakan daging yang segar meski tersedia. Kemudian, Beliau melihat para wanita yang suka membawa lelaki asing. Wanita-wanita itu sedang bergelantungan pada payudara mereka.

BERITA TERKAIT

KOMENTAR ANDA

BERITA TERBARU